fredag 24 februari 2017

sportlov

vecka 8 och sportlovet lider mot sitt slut. på Facebook har det vimlat med bilder på familjer som åker iväg under denna vecka, trots de vackra bilderna från fjällen så sitter jag kvar i skolbänken. För trots allt så för universitetsstudenterna inga lov utan vi får nöja oss med att det inte kommer ske några föreläsningar, seminarium eller tentor på röda dagar och en del av sommaren. 

Jag hade gärna bytt ut en vecka på universitetet för en vecka i fjällen med vackert väder, gnistrande snö och utförsåkning. trots att jag längtar bort från den trista staden utan snö så går studierna alltid först och det som jag kan göra är att följa alla dessa inlägg på sociala medier och tycka att sportlovsveckan är en perfekt vecka för skidåkning. 

det som man senare kan se framemot som blivande F-3 lärare är att jag kommer ha en ferieanställning vilket innebär att jag kan åka skidor under sportlovet men det kommer dröja fyra långa år tills den dagen kommer och tills dess gäller det att plugga på och hoppas att studierna går bra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar